Napojení na sklad

Pokud ve svém podniku pracujete sami, případně s členy své nejbližší rodiny, pravděpodobně potřebu sledování skladu tolik nepociťujete. Jakmile se ale do spolupráce zapojí více lidí, kontrola skladu se stává nutností.

Prvotní úsilí spojené s vypracováním receptur (rozpisu, z čeho se daný pokrm připravuje) se Vám odmění dokonalým přehledem o tom, co se ve Vašem podniku děje. Co byste na skladu měli mít a co na něm máte.

Nechcete-li sledovat naprosto všechny suroviny, můžete se zaměřit alespoň na ty podstatné (maso, ryby, máslo,…). Pokud je budete v recepturách evidovat přesně, jistě se při inventuře dopracujete ke správným výsledkům. Případné rozdíly už nejsou způsobené Vaším nepořádkem, ale je třeba hledat viníka jinde.

Pokud budete mít receptury vypracované se vším všudy, získáte navíc lepší přehled o Vašich hospodářských výsledcích. Nemusíte se už řídit jen Vaší intuicí a tím, co Vám na konci měsíce zbylo v pokladně. Můžete lépe vyhodnocovat dosahované tržby, marži jednotlivých sortimentních skupin i konkrétních druhů zboží. Na základě zjištěných parametrů tak snáze můžete reagovat a své podnikání řídit.