Zpětná inventura

Letošní nové verze ERP systému Lupa NET přinášejí kromě zásadních změn v provádění ročních uzávěrek také velkou revoluci v uzavírání inventur skladových zásob.

Do současné doby bylo nutné provedenou inventuru hned uzavřít. Tzn. mezi fyzickou inventurou a jejím formálním zpracováním v systému nesměla být prodleva a do systému nesměly být do té doby doplněné žádné další doklady ovlivňující pohyby na skladu po fyzické inventuře.

To už ale od letoška není nezbytně nutné. V současných verzích lze uzavřít inventuru také zpětně. Je pouze potřeba dodržet doporučený postup:

  1. doplnit do systému inventurní stavy běžně používaným způsobem – může to být např.:
    • ručním vyplněním tabulky Skladové karty – inventura
    • načtením inventurních stavů z pokladny Lupa NET POS
    • navážením do inventurních rozvozů a přenesením do tabulky Skladové karty – inventura
    • načtením skenerem do interních rozvozů a přenesením do tabulky Skladové karty – inventura
  2. inventuru známými postupy zpracovat (najít inventurní rozdíly, dohledat důvody rozdílů, opravit záměny apod.)
  3. zvolit datum, ke kterému má být inventura uzavřena
  4. nechat přepočítat skladové karty
  5. uzavřít inventuru
  6. ještě jednou přepočítat skladové karty

Tímto způsobem systém doplní zjištěné fyzické stavy skladových zásob ke zvolenému datu. Další skladové pohyby (příjmy, výdeje, převody) budou ve skladové regletě figurovat až za datem inventury.