Kdo musí mít na svém webu zveřejněnou informaci o EET?

Není to tak dávno, co ohledně informační povinnosti o EET vznikly další zmatky. Několik restaurací totiž dostalo neoprávněně udělenou pokutu za to, že na svých webových stránkách neměly zveřejněnou informaci ohledně EET. Kdo všechno tedy má povinnost tuto informaci na svých webových stránkách uvádět? A jak má přesně vypadat? To se dozvíte v dnešním článku:

Koho se to tedy týká?

První výklad zákona o EET byl, co se týče webových stránek, dost nejednoznačný. Mátlo hlavně slovíčko „nabízet“, kdy se věta o „nabízení zboží na webových stránkách“ dala chápat více způsoby. Po upřesnění je to tedy tak, že na webových stránkách musí mít uvedenou informaci o EET pouze takové subjekty, u kterých je možné zakoupit zboží (eventuálně ubytování) přímým nákupem na dálku – tj. platbou přes platební bránu.

online platba kartou
platba na dálku

Jak přesně má informace vypadat?

Zákon nijak nevymezuje barvu písma ani barvu pozadí, font ani velikost. Jedinou podmínkou je, že informace musí být celá a beze zbytku dobře čitelná a viditelná pro každého návštěvníka webu. Je rovněž na vás, zda tuto informaci umístíte přímo na hlavní stránku, nebo třeba až jako předcházející krok před vstupem do platební brány. Nakonec ještě přikládáme správné plné znění informace o EET:

V Běžném režimu

Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.

 V zjednodušeném režimu

Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Příjemce tržby eviduje tržby ve zjednodušeném režimu, tzn. je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně nejpozději do 5 dnů.

Poptáte

Konkrétní nabídka je zpravidla vypracována v návaznosti na společnou konzultaci, z níž vyplynou konkrétní požadavky a specifikace. Z naší letité zkušenosti vyplývá, že žádný provoz není úplně stejný, jakkoli se tak na počátku jeví.

Společně zavedeme

Na průběh instalace, na nastavení a vyladění systému dohlíží po celou dobu naši technici, ať již fyzickou přítomností na úplném počátku, či vzdálenou pomocí v průběhu celého procesu. Vaši pracovníci budou patřičně zaškoleni a seznámeni s potřebnými informacemi. S naší asistencí může být rovněž systém naplňován potřebnými vstupními daty (počátečními stavy skladu, skladovými kartami, recepturami apod.).

Poradíme

Své dotazy můžete volat na telefonní číslo +420 495 531 231, případně Hot line +420 777 334 697, a to v průběhu pracovní doby (Po-Pá 7:30-16:30). Během rozšířené pracovní doby (Po-Ne 7:30-21:00) mohou služby Hot line využívat zákazníci s předplacenou službou Podpora.

Registrační pokladny a elektronická evidence tržeb

Od roku 2016 byl v České republice postupně spuštěn systém elektronické evidence hotovostních tržeb za prodej zboží a služeb. Zde pro Vás monitorujeme některé důležité informace.

Zobrazit

Aktuality

13. října 2017

Naše řešení online objednávek pro jídelny a restaurace

Zjistěte si zajímavé podrobnosti o dalším modulu systému LUPA NET – online objednávkovém systému pro jídelny a restaurace, SHOP NET.

Sledujte nás

Přihlášení do systému
Zavřít

Registrace

Zapomenuté heslo